fredag 3 december 2010

Köket i vinterskrud...

 Vitt i fönstret. Jag bara älskar hyacinter, de doftar så underbart.
 Höger sida av köksbänken. Plankan under överskåpen skall bort när vi kaklar och sen skall det in belysning i och under skåpen.
 Foto från gungstolshörnan. Det ser rätt tomt i fönstret, där har jag tänkt sätta upp en hissgardin, men inte hittat någon perfekt än.
 Micron kommer inte stå där när vi är helt klara, den skall gömmas i ett skåp. Den förstör hela stilen tycker jag. I framtiden vill jag även ha ett vitt bord i mer lantlig stil och sen skall en kökssoffa in.
 Kyl och frys med skyddsplasten kvar, lika bra när man har barn med kletiga fingrar =)
Myshörnan, där jag i framtiden hoppas kunna sitta och läsa nån bra bok eller tidning i lugn och ro.

Nu har ni fått se lite hur långt vi har kommit, men det är egentligen en massa småsaker kvar.
Saker skall kopplas in korrekt.
Det ska kaklas.
Lister och socklar skall in.
Sen skall det byggas lite där gamla väggen var, med infällda spotlights.
Bänken på vänster sida om spisen skall bli färdig. ( därför fick ni inte se nåt foto av det)
...plus massa små fix till.

Nu blir det att titta på Idol med älsklingen.

3 kommentarer:

Linda sa...

Kanona snyggt!! äntligen fick vi se en Helhetsbild;) nu längtar jag ännu mer hem till sverige,ser sâ varmt och hemtrevligt ut,jag mâste ta och fixa mitt egna hem!!! behôvs lite mer inredning hos oss!!!
puss och när jag kommer till er i sommar ska jag ta alfons sâ du kan sitta och mysa i gungstolshörnan och läsa!!!!

Anonym sa...

Hej familjen!

Men vad fint ni får det, riktigt snyggt måste jag säga! När ni e klara sedan kanske ni kan komma o hjälpa oss ;) Inte många tummar ur röven här inte... heheh

Kramar i tusen från fam i Bohus <3

Em, Johan o Theodor!

Anonym sa...

Vad fint ni har fått det!!/ pricken