måndag 28 februari 2011

Inredningsfunderingar.....

Sitter som vanligt och funderar på inredning kanske hälften av min vakna tid.
Förstår inte de som säger att man tänker på sex  lika mycket. Det gör iaf inte jag.
Här går tankarna bara i inredningens tecken, och såklart renovering.

Nu är tankarna inne på vilken tapet man skulle kunna ha här i datrummet/gästrummet/film-tv-spelsrummet.

 Såhär ser det ut just nu. Tog fotot för att vi tänkte att vi skulle sätta ut annons på blocket och hyra ut det till Vasaloppet, men vi ångrade oss. Inte värt det just nu.
Till höger på fotot (som inte syns) är databordet/kontorshörnan. Som är ett måste med alla papper och viktiga saker man måste ha plats för nånstans. Hur skulle man kunna fixa det snyggt?

Som ni ser är det två olika tapeter på väggarna, vet inte varför. Skynket på soffan är gamla gardiner från jysk. Soffan är av en hemsk brun beige färg och tråkigt tyg. Har funderat på om man kan klä om en bäddsoffa med bra resultat eller inte? Tar gärna emot tips om ni har några.
Annars är det ett väldigt mysigt rum med mycket pontential, bara svårt att bestämma oss hur vi vill ha det.

Skulle man ha obegränsat med pengar skulle ingenting va omöjligt, men nu är ju det inte så =/

Ha en underbar solig dag....nu ska vi städa jag och Alfons.

2 kommentarer:

Linda sa...

hej hej malin, ja jag älskar vitt!!! sa jag Öanskar vita rena tapeter och sedan gillar jag gardinerna som är dalatyg :) de känns riktigt svenskt!ska ni hyra ut rummet en dag ar de ju dalarstilen helt okey for turister(tycker jag)eller om de är jag och barnen som ska bo där????? till kontorsdelen,vi har köpt jatte fin byrâ med 4 stora lâdor,och hangt in pappersarkiv i dem,snyggt och mordernt!ser inte ut som kontorsmobel!!!!!!och massor med papper fâr plats!!!!!!!kram och lycka till med allt :)

Carol sa...

Finns ju sofföverdrag att beställa på t.ex Ellos..