torsdag 28 november 2013

Det börjar dra ihop sig...till resan till Gambia BJL/GBYD

Foto från årets dagisfotografering, som vi fått i digital form av fovea.se


Förstår inte vart tiden tar vägen, men det är inget ovanligt att jag skriver så. Känns som en följetång i mitt liv just nu. Jag hinner inte med nånting som jag har tänkt.
Helt galet att det bara är ca 11 dagar kvar ( varav 6 arbetsdagar) till en hel månads semester. Kan ju säga att den är väldigt välbehövlig och efterlängtad.
Man kan näästan säga såhär:  jag ska göra 37 dagars jobb på 6 dagar. hmm....hur skall detta gå?!
En av anledningarna till att det inte blivit mycket bloggande på sistone. Jag har varken tid eller ork till att sitta vid datorn efter jobbet. Om man sitter vid en dator ca 8 timmar per dag, går man inte hem och sätter sig och bloggar direkt! Inte jag iaf. Jag umgås med barnen och sköter hem och allt. Det skall ju också göras. Ibland känns det som jag skulle behöva anställa en hemhjälp.

Apropå hemhjälp!
Om några månader går nästa flyttlass igen.
Flyttstäd är beställd,  vilken lättnad!
Just nu bor vi i lite av ett flytt och packkaos. Resväskor blandat med flyttkartonger. Ingen vacker syn om man skulle fotografera här hemma. Därför besparar jag er det, och ni får ett fint kort på barnen istället. Vår mest älskade ägodelar.
Inga piff och fix eller lull lull julfoton här inte.
Folk skulle nog bli tokiga om de såg att vi redan har tänt alla fyra ljus i adventsljusstaken och att pepparkakshuset står inklämd i ett hörn på köksbordet och ingenting är juligt och pyntat här. Inte ett uns av julmatsförberedande ( vilket betyder att vi nog kommer vilja ha lite julskinka och röbetssallad när vi kommer hem till dig efter resan pappa/mofi!)
Detta är ju inte likt mig. Jag brukar tycka om att ha det rött och juligt hemma till advent och jul. I år skippar jag det helt. Har inte ens lust.
Har inte ens köpt julpapper till några julklappar. För vi har inte köpt några.....HA HA! Gambiaresan för ex antal tiotusen är julklapp tillräckligt.

Så om ni tröttnar på alla bloggar med massa julbilder och pynt hit och fix dit och allt sånt tjafs. Titta in här. För denna blogg kommer eka tomt av sånt. Här får ni se en smått knäpp småbarnsfamilj på Afrikaresa med sol & bad, när resten av Sverige firar en vit traditionell Jul. Jag ska försöka blogga och lägga ut foton på kvällarna, då barnen somnat och vi vuxna kan sitta och mysa på balkongen och se dagens fotoskörd.

En resedagbok har jag tänk hinna med. Det är My´s första flygresa och utlandssemester.
Resedagboken skall innehålla:
Hur det är att resa till Afrika med 2 småbarn. 9 timmar på ett flyg, två veckor i 35 gradig värme. Ny kultur, ny mat och helt nya upplevelser. För oss blir det ett äventyr....och vi längtar sååååååååååååå!

Så jag önskar alla läsare en trevlig första, andra, tredje och fjärde advent, trevlig Lucia och god jul och gott nytt år redan nu. Så jag inte glömmer bort det, eller om det är så att ni inte vill titta in här någe mer i år. Vem vet. Sverige blir ju smått tokigt i december. Ni vill kanske inte se sol, bad, sandstränder  och apor mitt i julefriden?

Jaja

Ps. nära och kära...va inte oroliga....lite julklappar är fixade...dock utan julpappaer...Ds




1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Jo visa sol, bad, sandstränder och apor! Speciellt apor! :)) Det låter ljuvligt! Behöver inte julpyntet och maten. Det finns tillräckligt mycket av det. Så spännande med er resa. Vilket äventyr och minnen för livet. Hoppas allt kommer att gå bra med resan, boendet och med barnen. Önskar er en superduper resa!Ha det underbart och alldeles underbart! :)

Va? ska ni flytta? Måste läsa vidare.

Kram Ann-Louise