tisdag 27 maj 2014

Familjen R gör Stockholm

Jag och Alfons på tåget in.


Såklart stod ett besök på Mood gallerian och Leilas affär på schemat den dagen.
Dock är glassbägarna inte därifrån, de hittade jag på en lågprisaffär hemma i Haninge. 10kr per förpackning, Taget!

I ett försök att få i barnen lite "nyttigare" glass, besökte vi Yogurtshop i gallerian. 



Barnen fick välja topping själva.





Alfons fick prova att ta glass själv, vilket resulterade i glasskål på golv då den kom ut med sån fart från maskinen att han inte hade kraft och stora händer nog att hålla i skålen :)




På lördagen hade de ett event i Farsta centrum där Pettsson var på besök och bjöd på pannkakstårta. Mycket roligt tyckte Alfons.



På vägen till Stockholm åkte en bil med reg. plåten ALFONS förbi oss. Vi va ju bara tvungna att fota den. Nu kan han tyvärr inte få sitt namn på sin första bil haha.


Barntoan på Mood gallerian. Helt galet! Detta är taket.

Allt var anpassat för barn. Höjd på handfat och papperskorg och spegel och....


...dörren och handtaget på dörren. Riktigt cool toalett och gratis. Vilket är bra då jag aldrig har kontakter på mig nuförtiden. När ett barn "have to go" då är det bråttom. :)

*******


Här flyger dagarna förbi i ilande fart. I Sälen har vi väldigt höga vattenflöden, speciellt i Västerdalälven. Ska visa er foton på detta i nästa inlägg. Just nu är jag glad att vi bor på "Hyllan".


Till helgen är hela familjen lediga, och på torsdag skall vi på invigning av en ny lekplats här i Lima där jag jobbar. Nu håller vi tummarna för bra väder.

Trevlig dag alla bloggisar!

Inga kommentarer: