tisdag 28 juli 2015

Lite skönhets-shopping




.....äntligen har jag hittat till datorn igen. Semesterdagarna/föräldradagarna bara svischar förbi och släktingarna avlöser varandra här på Öjn hos svärmor och Bosse. 

Innan vi åkte hit va vi en tur med Viking Grace till Åbo på kryssning. Vi va även det förra året, och barnen älskade det och vi gjorde det för dem i år igen. De lekte och hade skoj och slocknade som klubbade sälar på kvällen. Mamman i familjen tog sig en välbehövlig ögonbehandling:

BRIGHT EYES Ögonpartiet, ögonfransar och ögonbryn – 30 minuter Fuktgivande behandling för ögonområdet. Färgning av ögonfransar och ögonbryn, formning av ögonbrynen samt ögonmask och lätt massage. eur 35 sek 322

Den kan jag varmt rekommendera och tjejen jag hade ( Jessica) va kanonbra och duktig på sitt jobb.
För första gången sen jag började gå och färga ögonfransarna sved det inte i ögonen när hon tvättade bort färgen. Hennes knep va att använda sånt medel som man sköljer ögonen med om de är torra. Jag blev supernöjd och hon använde en kanonbra ögoncreme och masserade hela ögonpartiet med den. Eftersom min ögoncreme började ta slut ( tog helt slut igår) så köpte jag med mig den hem.  Det är den blå förpackningen. Än så länge är jag nöjd och när jag kollade upp cremen på nätet när vi kom hem blev jag ännu nöjdare. Den va nämligen mycket billigare på båten än vad den kostar på nätet. Runt 200kr billigare. Sånt gillas. Jag fick även en ögon make up borttagning på köpet.

De andra produkterna på fotona är mina favoriter. 
Korres från Grekland, som också säljs på taxfree på Viking Line. De är schampo och balsam som är nästan ekologiska och fria från allt skit som jag försöker undvika. Om man köpte två produkter fick man en necessär på köpet. Jag fick en Fendi ( den svarta i bakgrunden), då Korres egna va slut. Den passar perfekt till allt mitt smink.

Annars mår vi bra här på ön, trots det kalla vädret. Förra året blev vi verkligen bortskämda med supervärme. Nu är vi glada bara termometern visar 20+ haha,
Jag har inte ens badat och knappt barnen heller. Vi har mest åkt runt och tittat på raukar och andra sevärdheter och ätit gott på restauranger. 

I nästa inlägg skall jag visa er en av restaurangerna vi besökt som ni måste besöka om ni är på Gotland och besöker södra delen av Öjn.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: