torsdag 24 september 2015

Måste tipsa- rätt vin till fredagsmyset/ otursgumman My


Hej!





Inspirationen flödar inte här direkt.
Blogginläggen kommer när de kommer. Jag är mer flitig på Instagram.

Däremot surfar jag runt på mycket annat och för det mesta är det recept och matinspiration men ibland ( läs oftast) så är det mönster till pärlplattor.

En ny blogg jag hittat till med mycket intressant att läsa är landleyskok , som just idag tipsar om vilket vin som passar bäst till fredagsmyset. Ett perfekt blogginlägg om jag ska säga min åsikt.
Kika gärna in där och läs.

Annars rullar dagarna på här hemma. För er som vet hur det har varit under våren med jobbet och sjukskrivningen kan jag berätta att jag tog steget och sa hejdå. En stor lättnad föll från mina axlar och nu kan jag blicka framåt. Sitter för tillfället och försöker hitta mina inscannade betyg från gymnasiet som jag skall lägga till i min profil för att kunna söka kurser.
Jag ska inte börja plugga på allvar, utan läsa lite kurser som intresserar mig. Inom kost och hälsa.
På distans och medans jag jobbar i vinter. Hoppas det kommer gå bra. Då ämnena intresserar mig väldigt tror jag inte att det skall bli nåt problem. Hellre läsa än titta på skit på tv.

Det va lite om läget, förutom allt som hör en barnfamilj till. Barnen börjar bli så stora och den lilla damen My är trotsigare än vanligt. Kan gott säga att hon aldrig är positiv. Allting är nej, blä, skrik och vill inte just nu. Klantig är hon också, eller ska man säga att hon har mycket otur?
För några veckor sedan blev hennes knä , som då var fullt med skrubbsår och annat , helt varigt och vi fick sätta kompress och gud vet vad på. Det är läkt nu tack och lov.
Förra veckan hade en sticka i fingret blivit infekterat och toppen på fingret va helt vitt *blä*.
Efter mycket skrik och ålande och krokodiltårar fick vi ut vätskan och det vita försvann. Dock slet hon bort den lösa huden efter blåsan, så nu ser fingret förjäkligt ut.
Till råga på allt hände samma sak på stortån igår. Hon kom hem från dagis och tog av strumpan och jag råkade se att stortån va vit. *suck*. Kan man ha mer otur?!
Samma visa, (nu med ett bad för att mjuka upp huden) med skrik, ålande, krokodiltårar och tjafs för att få bort vätskan. Jag verkligen ogillar allt som har med barn och sår att göra. ( skulle aldrig kunna bli sjuksköterska eller liknande). Tvätt med sprit och plåster på tån fick avsluta det tjafset. Sen va hon gnällig hela kvällen. Imorse bytte vi till Hello Kitty plåster, och då gick det mycket bättre. Väldigt komiskt måste jag säga.

Nu hoppas jag att inflammationen har lagt sig när hon kommer hem från dagis idag. Annars blir det farbror doktor imorgon.

Nog om det. Detta inlägg blev mycket längre än jag hade tänkt.

Trevlig helg om vi inte hörs innan!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt att du sa hej då till jobbet! Hoppas du hittar ett mycket bättre jobb och spännande kurser att läsa!
Idun är också på ett fruktansvärt trotsigt humör, och har varit i en evighet nu. Suck!

Hoppas ni får en fin helg!
Kram

Unknown sa...

Skönt att du sa hej då till jobbet! Hoppas du hittar ett mycket bättre jobb och spännande kurser att läsa!
Idun är också på ett fruktansvärt trotsigt humör, och har varit i en evighet nu. Suck!

Hoppas ni får en fin helg!
Kram