måndag 28 december 2015

Årets julklappar till MOI

God fortsättning!

Här har vi haft fullt upp med besök och jobb.
Nu när jag bytt jobb är jag inte ledig alla röda dagar utan har jobbat på dem istället.
Vilket inte är nåt problem alls för mig, dock lite tråkigt när jag missar allt som händer hemma.

Julafton var jag iaf ledig och den tillbringades först i skidbacken och sen hemma med god mat och gott sällskap.
dagen innan, på uppesittarkvällen hade vi fullt hus här hemma. Och då menar jag FULLT HUS.
Vi hade så trevligt.
Vännerna från Göteborg som varit uppe julveckan var här, grannarna från båda håll var också här och sen Tony, svärfar och svågern Jörgen. Vi åt och drack gott, men glömde helt av glöggen =)
Några vann småsummor på Bingolotto och barnen fick vara uppe till 22.30, och de somnade på två röda.

Tusen tack alla ni som kom, detta får bli vår nya tradition!!

Mina och Mats julklappar, minus hans julklapp från mig.
Har inte hunnit använda pastamaskinen än, men den måste provas när syster och Jocke kommer på besök. Linnet med Yoshi är bara så coolt, svågern vet vad jag gillar hihi.
Setet med molekylär matlagning och kokboken till har jag bara tittat igenom snabbt, men det skall bli riktigt kul att prova på. Kniven från Porcshe är från Ica och den är bara så bra och snygg. Tänk vilken tur att jag bytt jobb och fått de bästa cheferna och arbetssysslorna.
Monopolet har vi såklart hunnit spela redan, ett måst med sällskapsspel när vi umgås med vänner och familj.


Bästa julklapparna ever! Tusen tack allihopa!!

Snart nytt år och december är över för detta år. Varför går december så rasande fot varje år. Det känns som jag missat hela månaden.

Nyår blir det bröllop och träffa alla Stockholmsvänner på syster sida. Ska bli så kul!

Ska visa vår bröllopspresent senare, finns risk för att brudparet läser bloggen :)

Nu måste jag packa!! Skidkläderna skall med och så även finkläderna. 

Inga kommentarer: