onsdag 30 december 2015

Förrättstips - Fetaost Saganaki

Ingredienserna till en av de godaste förrätterna jag vet. Som jag och syster blev förälskade i när vi var på den grekiska ön Thassos för flera år sedan.

Receptet finns såklart på nätet. Jag kikade runt för att hitta det närmaste igenkännbara ingredienserna.



Fick äntligen användning av mina fina små formar från Mio.

Tomatsåsen skulle koka ihop och bli god.

För lite hetta hade jag i lite hackad fefferoni.

Tadaa.....färdig. Kanske inte ser ut så mycket för världen, men jag lovar att den är god. Iallafall om man gillar fetaost. 

Med en bit gott bröd och ett glas rött satt den som en smäck.

Kanske en förrätt ni kan ha på nyår. Inte alls svår att göra och går att förbereda och bara sätta in i ugnen 10 minuter innan servering.

Tips på huvudrätt kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer: