torsdag 27 december 2012

Kalasförberedelser?

Dessa muffinsformar fick jag av syster i julklapp. Har inte använt liknande förr, ska bli kul att prova på.

Blev så förvånad när jag såg röda hyacinter i affären innan jul, så jag va tvungen att köpa en och prova. När jag köpte den va det ju bara en liten knopp. När den väl slog ut va den mer åt det cerisa hållet än röd, men ack så fin. Här har jag klippt av den och satt den i en vas.

Så det här med Kalas-förberedelser!? hmm....om 4 dagar fyller vår stora skrutt hela 3 år! Han har aldrig haft ett barn kalas....som iof är ganska förståeligt eftersom han fyller år på självaste nyårsafton.
Vilken dag ska man slå till med kalas då lixom? Ingen vuxen vill väl komma med sitt barn på ett barnkalas på nyårsafton? Eller dagen efter =(. Så vi har funderat och funderat på hur vi skall göra, och som vanligt leder inte funderingarna till nåt konkret beslut. Suck!

Ska väl iaf sätta fart och göra tårtbottnar.Har köpt en liten springform som jag är sugen på att testa. Den är bara 15 cm i diameter. Kan bli en söt liten tårta det =)

Ni som har småbarn för gärna ge tips om barnkalas does and dont´s!

Inga kommentarer: