tisdag 4 december 2012

Klockren min


Denna min Alfons har är ju bara så klockren. Just här bad jag honom att vara glad och skratta ...nja...gick sådär kan man ju säga.

Min älskade lilla gofis.
Det är så underbart att komma hem från jobbet när man möter honom i dörren och han säger: " saknat dig mamma"  åhh mammas hjärta smälter varje gång.

Han har fått ett såååååå stort ordförråd nu, pratar hela långa meningar och frågar om saker HELA tiden..vad är det vad är det, vad då? varför då...osv...
Han har också STEN koll på allt här hemma. Om jag gjort om eller flyttat på nåt ser han det direkt.
En morgon när han steg upp och kom ned medans jag höll på att göra mig klar för jobb såg han att jag hade "julpyntat" köks soffan.. 
Då sa han så sött: " fint mamma, fiiint"...hur sött är inte det?!! Han kan även säga så när jag har klätt på mig kläder inför en jobb dag...
Det är sån man skulle vilja fånga på film, får se om det går nån gång.

Inga kommentarer: