onsdag 22 april 2015

4 dagar kvar och pengar är inte allt!

Ett foto från Andy´s lekland i Länna. Ett klockrent foto enligt mig ( visat det innan på Instagram)
Ser ni att My slickar på rutan?!  Vår lilla spillevink. 

Alfons fick prova på lite snowboardåkning denna vinter. Fast han gillar skidåkningen mer, för den behärskar han nu. Typiskt att säsongen alldeles strax är slut. 4 dagar kvar och det hela avslutas med Ski and rock på Högis. Vi skall ut och åka några sista åk med barnen till helgen och det ser jag fram emot. Jag mår bättre nu och ser inte allt som jobbigt och ansträngande. Barnen är gladare och den stora förändringen har vi sett i Alfons. Han har blivit och är fortfarande så duktig. Lyssnar på allt vi säger och städar utan att vi ber honom. Äter upp maten och ber snällt om att gå ifrån. Har accepterat att han är Laktosintolerant och ser inga problem med att han inte kan äta allt.
Mitt framtida mål och val kommer vara att bra arbeta 75% för att kunna vara mer med barnen och familjen. Det mår vi alla mycket bättre av och pengar är verkligen inte allt.

Det är läget just nu. 
Plus att vi ser fram emot sommaren och långledigt och en superlång semester på Gotland! Jihoo!

3 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Semester på Gotland är fint: )

LyckligaPraliner sa...

Ja men hur ser det ut i ditt kylskåp då? haha jag har ju visat mitt ;))

Jag vill inte och orkar inte jobba mer än 75%, inte med det jobb jag har nu iaf.. Och jag har mycket mer och bättre livskvalité än om jag jobbat mer. Om jag tänker pengar så hade det givetvis behövts, det kan jag säga. Vi har inte så bra lön nån av oss. Är så glad att våra barn inte behövt vara långa dagar på förskola och fritids när de var mindre. Som det är nu hinner jag både vara hemma själv, med min familj eller träffa vänner. Det är ändå pusslande och finna ork men betydlig bättre än att jobba heltid.

Kram Ann-Louise

Anonym sa...

Vad skönt att höra att du känner att du mår bättre :) längtar till Gotland kommer bli en rolig sommar kram Linda