onsdag 15 april 2015

Vintern 14/15 i skidfoton


Foton från helgen när syster och Jocke va upp och hälsade på. Redbull CrossCountrySki tävling i Högfjället.

Denna vinter har My börjat åka skidor med sele och lite utan. Kan inte åka lift själv än...
Här vid rullbandet i Lindvallen.

Då jag har varit sjukskriven har jag försökt ta mig ut i backen, även fast det har tagit emot.


Snön har vräkt ned vissa veckor.


Fick en dag i backen med en vän på min födelsedag. Snögubben i Lindvallen är ett måste på fotofronten varje vinter.

Fick en dag i Trysil/Norge med min stora älskling.

Från Trysil ser man lååångt.

En vecka var kompisen från Gbg uppe med sin son och vi umgicks i backen och hemma.

Alfons har lärt sig åka skidor denna vinter och kan åka knapplift själv. Har lärt sig svänga lite och plogbromsa. 

Denna vinter va då jag ägnade mig åt längdskidåkning och träning lite mer än vanligt.

Alfons och jag var på "Burton learn to ride" v 15 och han fick prova snowboardutrustning och det gick jättebra.

När jag hade ork och vädret var bra hämtade jag barnen tidigare från dagis och begav mig till skidbacken med dem. Det är så kul nu när de vill åka och tycker det är kul.

Detta va en liten blandad kompott från denna vintersäsong i Sälen. Nu är det bara 12 dagar kvar av denna säsong och man undrar som vanligt vart dagarna tog vägen. 




Inga kommentarer: