tisdag 28 april 2015

Bakom stängda dörrar...

Hej hej i stugorna!

Eftersom termometern inte visade några glada grader idag och jag inte hittade någon såjord i affärerna här i byn, har det blivit en innedag.
Mest tagit det lugnt och druckit kaffe och ätit.
Då kom jag på att jag kunde ta fram den dammiga kameran och fota lite. Vet att jag lovade Ann-Louise med bloggen Lyckligapraliner ett kylskåpsfoto. Egentligen på Instagram, men varför inte uppdatera bloggen lite och visa det här.


Tadaa! Ett rätt så fullt kylskåp efter veckohandlingen igår. 
Jag har några måsten i vårt kylskåp och det är grönsaker i alla dess former. Jag är den som måste ha nåt grönt till måltiden. Sen har vi numera laktosfria produkter till Alfons och då blir det lite dubbelt av vissa saker. Jag ska strax ta fram lite av potatisen i lådan längst ned och skala den. Ikväll blir det fiskbullar och potatis på menyn. Barnen gillar fiskbullar, gissar att det är för att de är lätt-tuggade. Hmm...undra om de är laktosfria...shit. Jag har verkligen inte lärt mig detta än.

Såhär blev det med kryddhyllan jag beställde från smarthem.se

Mycket skönt att ha en extralåda i köket till redskap nu när kryddorna flyttat därifrån.
Kryddor med citronsyra har slängts. Inga konstiga blandningar här inte. Bara rena kryddor.

Har ni några smarta köksknep där ute? Hur har ni det med alla smarta lösningar?

2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Oj! :)) Snacka om fullt kylskåp!! Där finns det mycket gott!! När jag visade mitt hade vi inte handlat på länge så det såg ju verkligen..hmm..fattigt ut! :)) Nej, fiskbullar är inte laktosfria. Jag har då inte lyckats hitta såna här iaf. Kanske om man gör egen sås till men då finns det säkert skummjölkspulver i bullarna. Om du hittar såna laktosfria få du gärna meddela mig :)

Kram!

Kia sa...

Hej!
Smart kryddhylla! Nä inga smarta tips, vill ha nytt kök. :)
Bra val att jobba mindre om man kan/har råd. Själv jobbar jag 66 %, jätte skönt och jag har tid för barnens aktiviteter utan stress.
Såg att ni var i Länna på Andy´s. Jag jobbar i industriområdet bredvid.

Ha en toppen vecka!
// Kia