fredag 18 mars 2016

Slingor i turkost och rosa/lila - Äntligen!




Nu är håret äntligen klart!

Jag blev så nöjd och locktången Karoline använde måste jag verkligen köpa.
Lockarna sitter i än och det va två dagar sen jag va där.

Fick med mig Schwarzkopf  Fibreplex

Som jag skall använda som efterbehandling nu när jag blekt och behandlat håret så mycket.
Rätt hårvård är viktigare än man kan tro. Ja kan säga att det är stor skillnad på håret efter denna blekning än förr när jag blekte. Förr blev det jättetorrt och sprött, men nu är det mycket mer följsamt och blankt.


Fick även med mig denna bruk med Color Freeze Treatment för färgat hår.
För att behålla färgen i slingorna är det viktigt att använda färgbevarande schampon och balsam. Även att inte använda för varmt vatten när man tvättar håret skall vara bra. Sista sköljningen skall man använda kallt vatten. Då stänger sig hårstråna och färgen bevaras bättre.


Jag fick veta att de vanliga värmeskydden vanligtvis bara är till för föning av håret. Inte plattång/locktång. För att håret skall skyddas skall den ge ett skydd till 220 grader och det skall stå på förpackningen.

Detta skydd är från Schwarzkopf och är från serien BC Bonacure hairtherapy cell perfector.
Just denna är en CC creme för håret. Det har ju länge funnits CC, DD och BB krämer för huden. 
Nu har jag en för håret också.




Trevlig helg!



Inga kommentarer: