torsdag 14 april 2016

Ny header och snacka om aprilväder

Tänkte att det var dags för ett nytt utseende för bloggen nu när det är nytt år och ny årstid. Eller resten av Sverige har iallafall ny årstid.
Här vräker snön ned idag. Snacka om aprilväder!
Nu är allt vitt ute igen. Visst är det fint och ni vet ju att jag älskar snö, men nu vill jag faktiskt ha vår jag också.



Fotot är från My´s 4 års dag.


I och med att vintersäsongen lider mot sitt slut så betyder det även att jag får mindre arbetstider.
Det är både skönt och åmgestfyllt.
Visst är det skönt att vara ledig mer än 2 dagar i veckan, men tyvärr betalar det ju inga räkningar.

ähhh...en av anledningarna att vi flyttade hit till Sälen när vi fick barn va ju att vi inte skulle leva för att jobba utan jobba för att överleva.
Dvs. jobba bara så mycket så vi klarar oss och sen kunna vara lediga med barnen och kunna hitta på roliga saker med dem här i naturen.

Nä...nu hopp in i duschen för att ta tag i dagen.
I eftermiddag får vi besök från Finland igen. Min kusin Peter kommer hit efter han har varit på utbildning i Falun. Imorgon blir det förhoppningsvis Trysil om vädret tillåter.

Ha en underbar dag bloggisar!

1 kommentar:

Sofi sa...

Gokväll!

Vilken fin header!
Å så sunt att tänka som ni gör!
Önskar att fler (inklusive jag själv) kunde bli bättre på att tänka så.

Ha en fin kväll!

Kram Sofi