söndag 20 januari 2013

Älskade tulpaner och Iittala vas


En sak jag älskar med våren är alla fina och krispiga tulpaner som ploppar upp framför näsan på mig när jag skall handla mat. Jag har jättesvårt för att gå förbi utan att handla en bunt. De gånger jag inte kommer hem med några det är när de har slagit ut för mycket eller jag vet att de har stått länge utan vatten eller har gulnade blad. Just denna vecka hade Coop en bunt för 39.90kr, så då slank 3 buntar ned i min vagn. Jag tittar till dem flera gånger om dagen. Om de börjar slakna så ställer jag dem i kalla skafferiet. Där de även "sover" på natten.
Skafferiet ja...de som följer mig på Instagram (malisslo) vet ju vad jag har gjort. Kan säga att målarburken hade nåt med saken att göra ;)



1 kommentar:

Sarah sa...

Så fina tulpaner :)