lördag 19 januari 2013

Hänt mycket



Mycket har hänt här, det va över en vecka jag skrev ett inlägg. Vi har haft fullt upp hemma med lite projekt och sen jobbar jag och är borta sisådär 11 timmar per dag. Denna helg har vi bara My hemma hos oss, Alfons är hos farmor och Bosse. Vi har hunnit med mycket och jag har storstädat badrummet uppe och hunnit med både Alfons och Mys rum. Köket håller Mats på med. Han har spikat upp lister, spacklat och målat och varit så duktig. Det skall bli ordning på torpet nu är det  tänkt.

Om cirka en månad blir My ett år...helt galet. Jag har nog inte insett det än...att hon ska börja gå och lämnas iväg till dagis. Vart tar tiden vägen egentligen??!!

Apropå gå, så tog jag fram gå-vagnen bara för att se vad hon skulle göra....hon tog tag i den och började gå direkt...såklart på tå men ändå. Hon fattade nog inte ens själv vad hon gjorde, men hon sken upp som en sol och blev så glad. Hittills har hon bara ställt sig på på knä mot stolar och andra saker, så vi har inte haft en tanke på att se om hon vill börja gå. Med andra barnet får allt ta sin tid, man märker att man gör annorlunda än med Alfons. Alfons började gå ( och slutade då prata) lite efter sin ett års dag, så vi får se om det blir lika här med eller inte. Då va jag hemma med honom tills han blev 11 månader, med My började jag jobba när hon va sex månader. Jag märker av det lite att hon tyr sig mer åt Mats. Hon är verkligen pappas lilla tös. Så kul att se när de busar och leker sina lekar. Mats trivs jättebra med att vara hemma och vara en "hemma-man" som jag kallar honom. Maten står på bordet när jag kommer hem från jobbet, han har även tvättat nån maskin. (Jag satte på första tvättmaskinen på evigheter idag).

Jag tycker det är jätteviktigt att pappor är hemma och är föräldralediga. Varför är det fortfarande så att flera inte är det? Är pengar så viktigt? Eller känner de sig osäkra?


Nä nu ska jag mysa med 2 av mina älsklingar och sen se på P3 Guld galan. För er som inte vet, så är jag ett P3 fan. Alla andra här i Dalarna verkar lyssna på P4 Dalarna....










Inga kommentarer: