söndag 7 april 2013

Pellisar


Har börjat se över våra pelargoner, och alla andra växter i huset nu när våren och ljuset kommer.
Har varit lite besviken över mina dyra Mårbacka pellisar ända sen jag köpte dem. Var nära på att åka tillbaka med dem till floristaffären, men jag är för snäll för att klaga.
I vinter har de stått på en fönsterbräda i Mys rum, där de varit lite svalare. 
Får se om de växer till sig och blir lite större och vidare. Jag tycker de har varit allt för långa och gängliga.
Har läst att man skall plocka bort blomknoppar om de börjar komma tidigt, så det skall jag göra nu. 
Efter vi flyttat får de flytta ut på balkongen, som jag längtar att piffa där ute. Sen sitta med ett glas vin eller en öl och njuta av sommarluften................. om den nu kommer upp hit i sommar.

Kanske någon där ute som har nåt bar supertips för att få Pellisar att bli fina?
Skriv gärna och tipsa mig isf, jag behöver verkligen all hjälp ja kan få.

1 kommentar:

Unknown sa...

Skulle också behöva tips om pellisar. Mina blir inte alls så där stora och kraftiga som andras.
Apropå det så borde jag se över mina pelagoner och ge dem lite kärlek,vilket jag borde gjort för längesen om jag nu ska få dem att må bra. =)
Kram