torsdag 25 september 2014

Nya besked: kan vara förstadiet till cancer?!

Åkte till jobbet, då jag börjar kl. 7 va väntan lång innan jag kunde ringa sjukhuset för att höra mig för angående kallelsen från gårdagen. Tiden gick ovanligt sakta för att vara förmiddag på jobbet, i vanliga fall rusar tiden förbi och vips så är klockan frukostrast.

Spänd på svar ringde jag först sjukhuset och gynmottagningen. Fick veta att jag skulle ringa gynavdelningen och fick ett nytt nummer. Ringde dit och fick knappa in personnummer och telefonnummer och blev uppringd efter några minuter.

Sköterskan som svarade va väldigt hjälpsam och lät nästan lite arg på överläkaren eftersom han, enligt henne har gjort fel när han inte ringt upp mig. Hon förklarade så gott hon kunde, då hon inte kan berätta mer än det hon ser i journalen och får inte berätta mer då läkaren måste göra det.
Då läkaren var på ledighet denna vecka skulle hon skicka meddelande till honom att han måste ringa upp mig nästa vecka.
Jahapp...då blir det ännu fler dagar att vänta ut tänkte jag....
Jag passar på att ringa mitt försäkringsbolag Trygg Hansa för att se hur min sjuk- och olycksfall försäkring ser ut. Fick jättebra hjälp av en skadehandläggare där och han skrev in mitt "fall" och förklarade hur de kommer hjälpa mig. En Hysterektomi är en operation där man tar bort ett inre organ och det räknas som organförlust.
Tips till er där ute som haft eller har cellförändringar: Kolla upp er sjukförsäkring!

Efter de två samtalen fortsatte jag jobba som vanligt, och dagen gick rätt fort.
Hemfärd och hämtning av båda gofisarna, ensam då gubben är iväg på kurs i Mora.
Som vanligt så hämtar Alfons posten när vi parkerat hemma i carporten, och jag går och möter honom och ser ett brunt kuvert. Vad är det med sjukhus och bruna kuvert??!!
Öppnar det snabbt då det är liten och mycket tunt, vad kan det va nu tänkte jag?!

Fick stanna och läsa noga efter några steg....

.....i biten vi tog bort finns förändringar som kan vara ett förstadium till cancer....

cancer!
gulp!

Efter den meningen i brevet förstod jag inte så mycket, för där står det: 
De allvarliga förändringarna är borta.

Hur skall de ha det?
Hur kan de veta att inget är kvar?

Läkarens rekommendation är att de tar bort min livmoder för att slippa problem framöver.
Vad betyder det?

Hur i helsike kan de skicka hem ett brev om detta?!
Ett brev där ordet cancer står med?!

jag hatar verkligen sjukvården

...fortsättning följer.....

1 kommentar:

Unknown sa...

Men hallå! Hur kan man skicka brev om en sån allvarlig sak! Det är ju verkligen inte klokt! Förstår att det måste snurra en massa i huvudet just nu. Hoppas läkaren ringer tidigt nästa vecka och kan be om ursäkt och ge förklaring på både de ena och de andra!
Hoppas allt kommer gå bra! <3
Kram