torsdag 27 september 2012

Stressad är bara förnamnet.


På lördag smäller det. Stora dopdagen för denna lilla tös. Tyvärr har hon fått förkylning i ögonen, så de varar och rinner. Stackarn. tydligen nåt virus, så ingen meducin fick pappa med sig hem från bvc. 
Vi har turen att hon är lika glad som vanligt iaf, värre är det med storebror Alfons. Han förkylning släpper aldrig och han hostar och hostar och snoret rinner. Eländiga dagis säger jag...å fort har går dit blir han förkyld. Tur att Mats är hemma med My, så vi slipper vabba.

Denna vecka har jag haft så fullt upp, nästan så det känns som att jag inte har tid eller kan sova. Kursen i Sthlm gick jättebra, skönt att bo på hotell och gå i affärer utan barn. Även fast jag inte hann med mycket shopping alls. Va inne på Nespresso store på Kungsgatan och handlade med mig en STOR påse kaffe hem. Hittade en rosa ljusslinga på Mique, va nära att jag även kom hem med en rosa gungstol till MY, men de hade bara visningsexet kvar...typiskt min otur. 

Här hemma håller jag på att baka för fullt. 2 omgångar muffins är gjorda och 2 omgångar cakepops. Imorgon blir det att göra alla tårtfyllningar och frostingar till muffinsarna. Fast det blir efter jobbet, för först ska jag jobba några timmar....nu kanske ni förstår min stress? Ingenting är helt klart. Mats är och fixar till gästboendet just nu. Snällaste Tony lånar ut Sälen Ski Lodge åt 7 av våra dop gäster. De får bo för en väldigt billig penning, vilket är tur för oss. Alla hade inte kunnat bo här hemma eftersom badrummen inte hade räckt till när alla ska göra sig iordning.

Huset är inte städat. Jag har varit hemma i typ 7 timmar denna vecka och imorgon är det redan fredag!
 Tur att dopfikat är i prästgården och att vi alla ska ut och äta på Gustav bar och grill i Lindvallen på kvällen. 

Nu ska jag faktiskt borsta tänderna och gå och lägga mig. Somnar snart...så trött är jag....

Natti natti!

Inga kommentarer: