onsdag 12 september 2012

Tog bara två år...

Foto på hur det såg ut innan. På morgonen.

Hur det såg ut på kvällen när snällaste och duktigaste svärfar Johan hade knåpat på denna sak. Som tog typ hela dagen, pga av både sneda väggar och snett tak. Så är det med gamla hus...De är rejält byggda, men trät sätter sig och  allt är snett. psssssssssssst...bry er inte om den livsfarliga elkontakten, den ska sättas fast under hyllan, så jag kan använda mixern och vispen vid spisen när jag gör väldigt invecklade maträtter ( haha). 
Som rubriken lyder så tog det "bara" 2 år att få denna gjord. Man blir verkligen hemmablind. Nu ligger den på köksbordet för målning och det kommer bli så fint när det blir klart. Kul när nåt händer här hemma, blir lite som man får ett nytt kök när varje sak blir gjord. Anledningen till att vi inte kunde använda fläktkåpans riktiga "rör" är att utblåset inte satt rakt över fläkten. Se bild ett. Därav en hemma designad variant. Jag är nöjd, i de två hålen/hyllorna kan jag ha morteln och nåt annat fint. 

Annars jobbar jag och står i. Är inne på andra jobbveckan på nya jobbet och det blir bara roligare och roligare. Nu när man lärt sig det mesta och kan jobba på. Hatar att inte veta och kunna saker.Så om 2 veckor ska jag på min första jobbkurs i mitt liv...ska bli så skoj! Vi ska bo på hotell och äta gott och insupa allt kursledaren säger...ska lära oss ett dataprogram som har med grav/kyrkogård att göra. Väldigt spännande faktiskt. 

Nu blir det film...promentius nånting...bajbaj



Inga kommentarer: