tisdag 5 mars 2013

Inskolning på dagis

Nu när vår älskade lilla gofis blivit ett år skall hon inskolas på dagis. 
Läskigt att hon redan är ett år och någon annan skall få vara med henne hela dagarna. Jag vet ärligt talat inte hur det skall gå, eftersom Mats har varit hemma med henne nu ett halvår och hon tyr sig så mycket till honom. Hon har inte träffat många barn i hennes ålder och hon är väldigt klängig.
Får se hur det kommer gå idag. Tror de ska vara där i hela 5 timmar första dagen. 
Det som kommer vara lite extra läskig är att hon fortfarande känns som en liten bebis för mig, minns inte att jag tyckte det med Alfons. 
My stoppar allt i munnen. Hon kan inte gå än och så vad det inte med Alfons. 

ja, som vanligt är det aldrig lugnt i denna familj. allt ska hända samtidigt.
Om det inte är vasalopp och uthyrning av rum/sängplatser, så är det husförsäljning och fönsterbyte. Eller besök av vänner och släktingar ..och så lite titter på möjligtvis nya boenden. 
Efter mycket velande har vi bestämt oss för att flytta till lägenhet, så vi har mer tid åt barn och att leva, än  att renovera och bygga hus.Mer pengar och tid att göra roliga saker medans barnen är små, och utnyttja tiden maximalt till våra små ögonstenar. Kanske rent ut av gå ned i arbetstid och vara mer mamma. Ja tiden får utvisa...alla möjligheter finns....man måste ta till vara på nuet.
Jag jobbar för att överleva inte lever för att jobba.....

Livet är för kort för att inte chansa och göra det man vill även fast alla kanske tycker man är konstig.'

Som idag....jag har tagit en ledig dag för "egentid" att umgås med bästaste snowboardvännen Em.... en heldag i backen på brädan är verkligen vad jag behöver....oojjjj vad vi skall ha kul!







1 kommentar:

Anonym sa...

Va vad as du.? Lägenhet? Vart då? Här ändras de planer fram o tillbaka. Jag hoppas ni hittar en bra lösning och att ni trivs med allt , de är ju viktigast. Lycka till med inskolningen på Dagis, de går säkert kanon bra. Och njut i backen idag de är du värd. Stora kramar från Grasse