fredag 22 mars 2013

Paraben fritt




Har börjat läsa massa om parabener och kemiska tillsatser i våra dagliga skönhetsprodukter, och vad dessa ämnen kan göra med kroppen. Usch!
I helgen skall allt hemma gås igenom och slängas, förutom mina Korres produkter, Exuviance och dessa 3 saker jag inhandlade igår. Deodoranterna hemma som innehåller aliminium kommer kastas omedelbart och bytas ut mot bättre. ( vill inte få bröstcancer).

Måste tacka Anitta i Yttermalung  besök gärna hennes hemsida , som fick mig att öppna ögonen för alla dessa farliga ämnen i våra dagliga skönhetsprodukter.

Nåt ni läsare kan börja med är att SLUTA köpa Loreal´s produkter, återkommer mer om det när jag har tid.










1 kommentar:

Unknown sa...

jag har också börjat tänka på vad det är jag köper och vad vi använder här hemma. Läskigt att läsa om ju.
Usch usch!
Trevlig helg!
Kram