tisdag 27 augusti 2013

Lchf frallor i muffinsformar


Eftersom butikerna här i byn inte säljer Lchf brödet Nystart, och det jämt är slut på Ica Maxi när vi åker och storhandlar i Mora fick jag baka eget Lchf bröd i veckan. Tyvärr tycker jag att alla Lchf bröd smakar likadant och är så tråkiga. Även dessa. Jag är den tjejen som gillar lite segt bröd med mycket smak. Dessa va dock okej att äta med mycket pålägg.


Så med lite god stark chorizosalami och brieost tillsammans med en god kopp te slank de ned till slut.
Det som är bra med att baka Lchf är att det går fort. Ingen deg som skall jäsa tusen gånger och knådas eller kladdas med.

Jag har ätit nyttigt ( Lchf blandat med Gi) nu sen semestern va slut och jag mår ok. Skulle vilja prova på en Detox, men det verkar inte vara det lättaste. Känns som jag verkligen skulle behöva rensa ut kroppen från allt skit. Är så trött och sover dåligt. Har försökt läsa på massor på ämnet detox och fasta, men det är alltid nåt som krånglar till det eller som jag inte äter.
Jag gillar verkligen inte soya produkter och vet inte om jag skulle klara av en dag utan kaffe.

Den  Detoxkur som låter godast och som jag skulle kunna genomföra hittade jag  här
Det svåra med att köra Detox är ju att jag inte direkt är gjord av pengar och kan inte direkt ta en tupplur mitt på dagen. Jag jobbar heltid och har två småbarn hemma. 
Promenera går alltid, men det skall orkas med efter en lång arbetsdag.

Nån som har några detox/fasta tips?





Inga kommentarer: