måndag 28 oktober 2013

Önskelista till Tomten

Rosa/vit Bobby-car (lekmer)


Svart/vit Bobby-car (lekmer)


Traktor med skopa från Biltema


Rosa Snowracer med Twintipskidor och smart draganordning (lekmer)

Traktor med släp ( lekmer)


Har upptäckt att vi kommer behöva lite mer uteleksaker åt barnen framöver och nu när det snart är både Jul och födelsedagar på G passar jag på att titta lite på reor. Lekmer.se har just nu bra priser på dessa leksaker/fordon. Det är nu man upptäcker hur det är att ha två barn och bara en av varje leksak. My börjar bli stor, så hon vill göra exakt samma som Alfons och de ska såklart ha samma leksak samtidigt. Jag är helt emot att köpa två exakt likadana leksaker, men att ha två olika bilar eller pulkor eller liknande är bra.
 En rosa Snowracer är ju bara för coolt, tror nog jag ska köpa en åt mig själv. Kanske även den rosa Bobby-caren  ;)

Alfons är fortfarande helt galen i traktorer och de är de med skopa som gillas mest. Till nästa sommar vore det perfekt att ha en sådan (ovan) utomhus, så de kan leka tillsammans med grannbarnen och slippa fajtas med de få uteleksaker de har. 

Detta är bara lite tips på julklappar. Inomhus-leksaker ha de alldeles för mycket av, och vi har inte plats för mer. Nu när vi även åker utomlands över jul , så ska vi inte fira likadant och absolut inte med ett berg med klappar. Då blir det bättre med en eller två stora och mer påkostade som de har mer nytta/glädje av.
My behöver tex en egen cykel/balanshoj och en egen Bobby-car. Hon tar Alfons bil hela tiden och hon är verkligen helt galen när hon kör. Hon fegar inte ur på nåt. Mer vild än tam och fröknarna på dagis undrar vad det kommer bli av henne när hon blir stor hahaha. Diva säger jag!
Hon kan köra Alfons bobby-car ned för en backe och släppa taget med händer och fötter...GALET!
Hon står även på knä på bilen och kör, precis som jag gjord enär jag va liten vet ja.

Måste även passa på att gratta världens bästa pappa/mofi på 65-års dagen. I lördags blev min pappa pensionär...eller fyllde iaf 65år. Går först i lite pension i december.
Hipp hipp hurra!!!
Barnen saknar dig och Alfons trodde vi skulle åka till dig i lördags när vi åkte till Mora...sötnosen!
Han vill leka med pengarna och kassan som ni gjorde i somras. Det va tydligen väldigt poppis. 
Massa kramar från oss!

Akta er för stormen ni på västkusten, här i Dalarna verkar vi slippa orkanen!








1 kommentar:

Anonym sa...

Ja leksaker ha de allt i överflöd här med, bra med utomhus leksaker!, gillar den rosa snowracher , nu ska vi ta och åka till Cannes och bowla de är skoj de med:) kram på er från faster o kusiner