fredag 25 oktober 2013

Tidnings"kändis"


Foto lånat från Falukuriren.

Jag har ju berättat lite smått att jag varit med och tävlat i en blomtävling.
Det är hyresgästföreningen och Malungshem som anordnar detta tillsammans för att skapa mer trivsel i bostadsområdena.
Det är första året vi bor i hyreslägenhet här i Sälen, och jag nappade direkt när jag fick erbjudandet i brevlådan om att det skulle hållas en blomtävling. Där man fick vara med att tävla med sin balkong eller sin anordning man gjort för hela gården.

Priset vi vann var "gårdens gemensamma", så det är jag och Barbro som fick dela på priset. Vilket är jättekul. Barbro är en omtänksam och snäll dam som vi bor granne med. Hon och hennes man Gibbe är mycket ute på gården, och de tycker jättemycket om alla barn som leker och busar på gården. Det är även Gibbe som har vattnat alla blommor vi planterat, eftersom han har varit hemma på dagarna och denna sommar har ju varit så varm och torr. Utan honom hade vi inte vunnit, då hade blommorna vissnat för längesen. Stort tack Gibbe!

Det va iallafall jättekul att få plantera och göra fint, och samtidigt inte behöva oroa sig för kostnaden. Man får nämligen detta betalt av Hyresgästföreningen. Nu har vi storslagna planer för nästa år. Vi får bara hoppas på en lika fin sommar. Chansen för det är nog minimal, men men.

Är ni nyfikna på artikeln i tidningen kan ni klicka på länken:  Falukuriren

Ps. jag blir lika förvånad varje gång jag ser foton på mig själv, såg först inte att det var jag. Och jag ser ju gigantisk ut jämfört med alla damer på fotot. Så lång är jag ju inte :) . ds

Inga kommentarer: