fredag 15 augusti 2014

Gotlandssemester med barn

Alla barnbarn plus barn för den delen älskade poolen som Farmor/mormor Lena och Bosse köpt sommaren till ära. Det va tom så att Alfons lärde sig simma lite ( dock med puffar och simdyna) sista veckan vi va där. 
Han va så glad att han kunde. Nästa sommar blir det simskola på Gotland!

Sötaste My i Almedalen, där vi hittade en jättefin lekplats för barnen.

Vi har verkligen inte kunnat klaga på vädret denna sommarsemester. Medeltemperaturen under alla våra 4 veckor måste ha legat på 28 grader dagtid. Nästan så det va jobbigt att vara ute i solen. Ni ser ju hur jag kisar, fast jag har glasögon. Jag är extremt ljuskänslig. 
Fotot är från vår dag i Visby, när vi gick runt och kikade inne i staden och åt glass nere vid Kallis.

*******************

Tillbaka till verkligheten då...
Fredag idag och ikväll väntas middag på Gustav Grill & Bar, som vi fått i bröllopspresent av våra underbara vänner och grannar. Barnen skall sova hos bästisen Jeremias med familj, så allt ingår. Barnvakt, middag och taxiskjuts. Bästa presenten om jag får säga mitt. Det enda vi vet är att vi skall vara på restaurangen kl 19.30.

Då vet ni vad vi gör i kväll. Vad ska ni söta bloggisar göra?
Plocka bär?
Shoppa inför skolstart?
Slutspurt på semestern?

Hoppas ni får det skoj iaf...såg att på söndag blir det nog en inne-mysar-filmdag för många, då regnet skulle komma in över hela vårt avlånga land.

HAPPY FRIDAY!

Inga kommentarer: