fredag 22 augusti 2014

Bröllopsfrisyr med hårkrans och bukett i pastell



Eftersom jag inte skulle ha någon tid för hårfix och inte hade varken frisör eller makeupartist till bröllopet valde jag att ha en fin blomkrans i håret. Snällaste syster ( som för övrigt visste om att vi skulle gifta oss, annars hade jag aldrig fått över henne till öjn) hjälpte mig att locka håret lite och vi hann precis innan klockan slog 13 och vi skulle anlända till trädgården. Kransen va så fin och perfekt. Precis som jag hade önskat. Såklart i samma färg och med samma sorts blommor som buketten.











Då jag älskar blommor och rosa va ju vissa val i buketten lätta att ta. 
Avalanchrosor ( tror de stavas så)
Rosa gerbera
resten fick floristen välja.
Mina önskemål va pastellfärger i rosa, vit, lime och gul.
Kunde tyvärr inte ha pioner eller liljekonvalj i då det inte var säsong för dem längre och det hade blivit JÄTTEdyrt att få med dem.
Jag blev iaf jättenöjd med buketten och alla tyckte den va så fin.
Nu är den kvar som minne i bröllopspaviljongen vi bodde i hos svärmor och bonus svärfar på Gotland.

Som bordsdekorationer hade de lagt ut murgröna överallt. Tur att den växer som ogräs på murarna i deras trädgård.

Nu har ni fått se det mesta från vår stora dag.

Störst av allt är kärleken........<3


Inga kommentarer: