tisdag 19 augusti 2014

Jobba för att överleva, inte leva för att jobba


önskar jag kunde sväva så där ovetande om framtiden.....


Jag har länge levt efter det mottot ( är det ett ord? Ser så fel ut när jag skrev det)

Jobba för att (över)leva, inte leva för att jobba.

Just nu känner jag så mer än aldrig.
När nån frågar hur jag mår kommer tårarna.....
Orkar inte ens göra det mest vanliga längre. 
Dagarna bara flyter förbi, om jag ens har koll på vilken veckodag de är.
Om jag minns vad jag ska göra.

Den arbetsplats jag trodde skulle vara den mest gladaste, tryggaste och godartade har visat sig vara den totala motsatsen.
Jag har blivit ett monster...
Det är inte jag...




ps. behöver jag säga att jag har ont i huvudet och har sjukskrivit mig?!

Det är tur att jag har min familj. Mina två + en ängel som är de mest underbara och goaste jag vet.

*****************************

Det som gjorde mig lite glad idag som fick upp mig från sängen va när syster ringde och sa att hon fått nytt jobb. STORT grattis bästaste systeryster! Det är du värd! 




3 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Skriver från mobilen. Krångligt. Vill bara säga att jag förstår hur det känns :( Går det göra något åt? Stackars dig.. Kram till dig!!

Unknown sa...

Men du det där låter ju inte så bra! Hoppas att det går att lösa. Så ska man inte behöva känna!
Väldigt fina bilder!
Första bilden får mig att tänka på madickden när hon ska försöka flyga från hustaket med hjälp av ett paraply.
Stor kram till dig!

Martina sa...

älskade syster!!! Vi ska lösa det här!
Finns alltid här för dig! tack örlyckoönskningarna, kan knappt fatta att det är sant. Äntligen ska jag bli av med min arbetsplats som tagit så mycket energi från mig.

älskar dig

ps, så juvliga bilder från Gotland, tack igen för att jag fick dela er dag