onsdag 22 oktober 2014

Att längta tillbaka....

Till den goda maten och trevliga människorna

De fina hantverken, som jag ångrar jag inte köpte med mig hem.

Till de öde stränderna och värmen.

Ja, på ett sett längtar jag tillbaka till Gambia och på ett annat sätt inte.
Kan ju säga att jag är superglad att vi åkte förra året och inte nu.
Ebolasmittan verkar inte vara nåt att leka med och den sprider sig läskigt fort, och den har nämnts i Senegal som är grannlandet till Gambia.

Jag kan lova att det kommer komma en film om den Ebolasmittan 2014 inom en snar framtid.

Det som jag tycker är lite mer läskigt är att jag en kort tid innan smittan kom ut i media, tittade på en film på tv som handlade om just en sjukdom som spred sig väldigt fort och var svår att bota. Nu minns jag inte vad den hette, men den känns väldigt träffande just nu.

Hur känner ni inför Ebola?




Inga kommentarer: