onsdag 8 oktober 2014

Vilken sommar och nu till allvaret

Fotot taget av svägerskan Sara bröllopsdagen 140726 på Gotland.

*********************


Idag har regnet öst ner, men jag har faktiskt tyckt det varit mysigt. Vi har ju haft en kanonsommar detta år. Nästan för bra, om man vågar säga så?

Vi blev äkta makar- man & fru- gubbe& kärring- kärt barn har många namn

För mig känns det fortfarande väldigt ovant att säga Rosenback i efternamn. Även fast det är jättelikt mitt förra efternamn. Det tar väl ett tag att vänja sig. Nu är körkort och nytt bankkort fixat iaf.
Pass tar vi nästa gång vi skall flyga.

********************'

Nu till allvaret då......det tråkiga men lika bra händelsen.

Fortsättningen på Livmoderhalshistorien........

Läkaren ringde tillslut och förklarade sig. De hade hittat förstadiet till cancer i livmoderhalsen, men den skall vara borta nu, enligt honom. Han har bokat in mig på operation eftersom jag hade sagt att det va okej att ta bort livmodern om det skulle behövas.  Så nu är det utrett. Iaf för honom.
Jag däremot litar inte alls på sjukvården, och efter mycket jag läst och hört är jag inte alls säker på att alla "cancerceller" är borta. Hur kan jag vara säker på att det är borta, och inte kommer tillbaka eller spritt sig?
Därför väljer jag att operera bort den, och det står jag för. Jag har två friska underbara barn och behöver inte fler. Dock vill jag leva och bli mormor och farmor, så då får livmodern ryka. Jag behöver den inte!

Så den 4 november, två dagar efter Alla helgona helgen läggs jag in på Mora lasarett för en 
Hysterektomi.

**************'





Inga kommentarer: