söndag 7 december 2014

Andra advent

Paketinslagning och välförtjänt kaffepaus!!

*********************************

Hur står det till i stugorna där ute bloggisar?
Börjar ni känna någon jul-feeling?!
Här pågår matplaneringen till julbordet för fullt. Just nu jagar jag närproducerad & ekologisk julskinka för fullt. Det är verkligen stor smakskillnad på ekologisk och icke ekologisk julskinka...tro mig!

Vad måste vara med på ert julbord, och vad skippar ni helt?

Mina/våra måsten:
Kallrätter:
Sill (som jag inte äter)
Lax (rökt /gravad)
Julskinkan
Leverpastej
Röbetssallad
Ägghalvor
Skagenröra (eftersom jag inte äter sill)
Smör & vörtbröd
Goda och smakrika ostar
Julmust

Varmrätter:
Hemgjorda köttbullar
Prinskorv
Julkorv/köttkorv
Jansson (halva utan ansjovis i)
Kokt potatis

Efterrätt:
Orkar man knappt med, men det absoluta måstet där är den traditionella Alladin/Paradisasken!

Foto från 2012 års julfirande.

Foto från 2012 års julfirande.


Inga kommentarer: