tisdag 23 december 2014

Strålande dag före doppar-dag


....fast hemma hos oss doppar vi inget. Dopp i grytan har jag aldrig ätit, gör folk ute i stugorna det fortfarande?

Ser ni vilket fint väder?!
 Denna utsikt har jag på jobbet. Över västerdal-älven.
Snön ligger verkligen vit över taken och gnistrar så fint nu. Jag är så lycklig över att vi bor här i norr, så vi får en vit jul. En jul utan snö är ingen jul för mig. Förra året firade vi julaftonsmorgon i Gambia och juldagen på ett flyg hem. Andra bullar blir det i år.

***************************

Burr.......tyckte det bet i ansiktet när jag gick från bussen i morse.
15 minus friskt va det ute. Jag brukar ha vanan att titta på termometern på morgnarna, men eftersom det inte har varit så kallt i höst så har jag lixom inte behövt. Får nog börja nu, för prognosen visar att det ska bli kallare framöver. 
Några jobbtimmar står på agendan idag, sen hämtar pappsen mig på vägen när han kommer från Stockholm. Då åker vi och hämtar gofisarna från dagis och sen hemåt för en uppesittarkväll med mys och god mat/snacks.

Nu är det nära....
Några julklappar kommer hamna under granen inatt....tomten är lite snäll och förbereder barnen.
Sen får vi se om han har tid att komma igen på kvällen....hihi...

Trevlig dan före dan alla bloggisar!




Inga kommentarer: