onsdag 20 maj 2015

Att sakna grönskan




Ja så är det! Vi saknar grönskan och allt vad vår och värme innebär.
Idag när jag åkte till arbetsträningen uppe på affären på fjället visade termometern i bilen 1,5 grader och det kom snöblandat regn ned från himlen.

Nu när jag sitter här och skriver spöregnar det ute. Och då skojar jag inte....det vräker ned. Jag hör det så tydligt eftersom vi har plåttak på uteplatsen som är bakom mig en vägg bort.

Vi saknar allt som har med våren att göra. Här i Sälen ser vi aldrig av den. Inte på det sättet jag är uppvuxen med. Inga vitsippor, inga blommande körsbärsträd och inga gröna lövträd.
Det är väl inte för ens man har blivit av med nåt som man saknar det. Brukar det inte vara så?

Nu längtar vi mer än vanligt till sommarsemestern.

Angående fotot i dagens inlägg så måste jag bara tipsa om en sak.
Ramslök!!

Burken med ramslökspesto gick åt på två dagar här hemma och nu har vi bara lite ramslöksolja kvar. Det är bara så gott! Jag skulle bli överlycklig om jag hittade ramslök i skogen, men här går ju inte det. Suck!

Så ni som inte testat ramslök....gör det!
Ett gott bröd med lite pesto och sen ett gott glas vin. *dregel*

Nu skiner solen...snacka om aprilväder i Maj. Jag kanske skall ta mig en kopp kaffe i solen, men termometern säger nog annat.



Inga kommentarer: