onsdag 27 april 2011

Decoupage



Idag har jag målat kökspallen vi köpte på Ikea för en tid sen. Bara grundat än så länge, men snart blir det ett lager med vit lackfärg och sen ni..... ;)

Jag ska försöka mig på decoupage.

"Decoupage är en gammal teknik från 1700-talet där man dekorerar saker och ting med utklippta bilder, oftast servetter som man sedan limmar och lackar."

Här har ni en länk till en fin blogg där hon beskriver hur man gör.


Blir ni inte lite pysselsugna?!
Det blir jag iallafall. Nu får min pall se till att torka fort!!

Återkommer senare med foton.

Ha en underbar dag i solen och lämna gärna en kommentar, det gör mig så gla´!!

1 kommentar:

marrimoster sa...

åhh vad roligt, på fredag åker jag till IKEA , visserligen å jobbets vägnar men det är alltid lika roligt . ska bli härligt när de öppnar i Borlänge .