onsdag 6 april 2011

Tjat om vår.....

Alla bara skriver om vår hit och vår dit...alltså årstiden. *ler*
Här får vi nog vänta lite med våren, snön ligger kvar och molnen visar sig varje dag. Det är grått och allmänt trist med smutsig snö och lervälling på gården. Därför tänkte jag förgylla er med massa foton på mina ( en del av dem) cupcakes burkar.
Denna lilla rosa skapelse är en miniatyr av en likadan stor som jag har. Den stora har jag som godis burk och den har jag fått i present av bästaste Em. Denna lilla fick jag förra veckan av Pelle och Tina. Alla är så gulliga för de vet att jag älskar cupcakes ;)

Den här burken fick jag av snällaste lillasyster, den har fått agera kakburk. Perfekt storlek för hemma gjorda cookies.

Denna fina kunde jag inte motså på den lokala affären här i Sälenbyn. Sista exemplaret va en rosa , och hamnade i min ägo. hihi

Det är väldigt konstigt ska jag säga, men att jag lyckas få blommor att överleva. De som faktiskt har färgglada blommor och inte bara är gröna växter. För sådana har jag massor av. Denna rosa skapelse köpte jag vid lucia i vintras och den ser likadan ut än, man skulle nästan kunna tro att den är av plast. Den kanske har växt till sig lite, men den har inte ens tappat ett blad *peppar peppar* på hela vintern. Idag när jag håller på att plantera om allt, så vågar jag inte göra det med den här. Den verkar ju må så bra. Finns det nån själ där ute som har mycket erfarenheter av Julstjärnor? Ge mig gärna råd om hur de skall skötas!

Framtida tomater *hoppas* Dessa är tillängnade Alfons, för de va barnfrön jag köpe, ska tydligen vara lättare att sköta, får se hur det går. Muminbrickan är även Alfons, som han fick i dopppresent.

Lämna gärna kommentarer, älskar att läsa dem. Alla är så gulliga och snälla.

2 kommentarer:

Linda sa...

sâ söta cupcakes burkar,vill ha lika!!! blommor är inte min grej,sâ jag ger inga tipps...hihihi
men lycka till!!fâ se om vi fâr chansen att smaka pâ nâgra tomater i sommar ;)
här blommar körsbärsträden!! hallonbuskarna har knoppar ..tror de blir jordgubbar ocksâ..de är nâgra blommor pâ plantorna redan :)
vârn kommer till sälen men,men de tar lite tid bara!!!!
kram Linda

marrimoster sa...

jag har oxå planterat tomater, har aldrig provat själv förut - bara på jobbet. de små plantorna har iaf tittat upp ur jorden , jag undrar när man ska sätta dom i större krukor.
vet du ??