torsdag 7 april 2011

Projekt å fynd under ladan.



Gick runt ladan igår i solskenet, och försökte att inte sjunka ned i alla lera och snö. Det gick bra och jag hittade lite roliga saker under ladan. Eftersom vi flyttade in i höstas hann vi inte med så mycket mer än köksrenovering, så nu är allt vi ser på gården som nytt för oss. Får se vad jag ska hitta på för nåt med alla dessa fina flaskor.

Här är då mitt stora sommar projekt. Hur i allsindar ska jag få denna soffa snygg???? Får se vad jag ger mig in på. Tar mer än gärna emot tips från er läsare!

Dessa stolar ska slipas och målas. Ett annat av sommarprojekten. Så bra när man kan va ute och slipa, och slippa allt slipdamm inne.

Dagens middag. Broccoli gratäng. Gjord med färska broccoli och vispgrädde och ost. Mums!

2 kommentarer:

Martina sa...

Hej syster,
Jag hjälper dig gärna med soffan.
Det kan vara bra att hra en värmepistol för att få bort den tjocka färgen, sen får vi slipa (jag tar med min maskin) så grundar vi den och sen målarmed oljebaserad färg så hållerdet

Saknar dig varje dag

Puss och kram

marrimoster sa...

vad spännande när man inte vet vad som komma skall, min dotter köte en gammal skola för två år sen på hösten och hittar fortfarande fynd här o där, för att inte tala om trädgården där det kom fram allt möjligt roligt.
broccoligratängen såg god ut, hos oss blir det kyckling idag . ser snart ut som en kyckling eftersom jag äter kyckling flera ggr i veckan. skulle vara mumsigt m din gratäng till.
trevlig helg fr Älvd. där det är värsta aprilvädret med omväxl sol, regn, snö