söndag 10 april 2011

Köket i vårkläder.

Kvällens dessert. En favvo i vår familj. Vit chokladmousse. Denna gång gjorde jag den lite annorlunda än vad jag brukar. Hade inte i nåt florsocker och bytte ut lite grädde mot creme fraiche. En riktig höjdare enligt sambon. Recept ur: " Sommarens söta".

Lite Partylite votivljus som sprider god doft i köket.

Egensydda kuddfodral av tyg jag köpte får några år sedan i Finland. Furuskåpet ni ser till höger i bild har jag finfina planer för. Nu får det stå där och vänta tills sommaren.

Vad ska man göra med dessa fula element? Detta har vi inte målat vitt än heller. Fortfarande den fula mintgröna färgen.  Börjar även bli rätt trött på dessa köksgardiner. Tror de är inköpta på Gekås för snart 2 år sedan.

Diskbänken utan kakel och belysning i skåpen (fortfarande).
Planen är en hissgardin i fönstret också, men har inte hittat den perfekta än. Jättesvårt att hitta nån som jag vill ha. Om jag hittar nån, så är det superduper lång leveranstid. Suck!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhlens har några fina hissgardiner. Kolla där! =)

Carol sa...

Elementskydd? Finns massa snygga!
Jag gillar också Åhléns hissgardiner..