fredag 10 juni 2011

Blommor i zink hink.

Denna (har 2) hink fyndade jag i Finland när vi va där för ca 2 år sedan. Då hade jag höstblommor i den, nu har jag finaste vita Bellisar, vit Lobelia och rosa Petunia.
Flyttar runt dessa hinkar på tomten, har fortfarande inte bestämt mig vart de ska få stå. Just nu står de på infarten från stora vägen och välkomnar de få gäster vi får.



psssssssssst..........igår fick pallkragen sin bestämda plats mot laduväggen, nu kommer bara det svåra. Vad kan man plantera så här sent i växtzon 7  ??!! Har iof våra basilika och tomatplantor inne fortfarande. Är för feg för att ha dem ute. De kanske får flytta ut permanent till Midsommar. Nån som har tips om vad jag kan plantera/köpa til pallkragen som inte är för dyrt och som helst är flerårigt?!i

1 kommentar:

marrimoster sa...

jag har svarat dig ang hönsen på min blogg,
jag planterade i min pallkrage häromdagen efter larmrapporterna om grönsaker kände jag att jag ville sätta egen sallad så det gjorde jag - o persilja - satte dit en planta koriander och lite luktärtor , basilikan trivs inte i blåst så den får bo inne hos mig ett bra tag till - så även tomatplantorna