onsdag 13 februari 2013

Just nu


Alfons är rolig han. För när jag tar fram kameran och skall fota ska han jämt göra till sig på fotona, som på fotot ovan. Han är så söt! Vår stora kille.
 Idag åkte han till dagis utan blöja. "Vill ha kalsonger" hade han sagt till pappa. På dagis hade han även gått på toa. Han får sköta blöj av vänjningen själv. Ingen idé att stressa på honom. Om han tycker det är kul, då går det nog lättare.

Appropå dagis, så har My fått plats nu i början av Mars. Fjärde dagen efter sin ett års dag skall hon skolas in. Mats får sköta den biten. Jag jobbar, och även fast jag hade velat vara med, så känns det supertryggt att han gör det. Hon har ju varit hemma med honom i snart ett halvår och känner sig trygg med pappa. 
Inskolningen sker dagen efter Vasaloppet närmare bestämt. Vasaloppet är typ gigantiskt här i Sälen. I nästan 2 veckor håller spektaklet på.
Mitt jobb håller i  invigningen i Transtrand och sen har vi 2 gudstjänster (Vesper) dagen före själva Vasaloppet. På Kortvasan skall flera på jobbet åka, och vi som inte åker ska heja på dem. Ska bli skoj!
Två helger skall det bo lite folk här, vilket också ska bli skoj. Alltid kul att lära känna nya människor. Iof är ena gänget en släkting till Mats, men honom har vi inte träffat på evigheter, så det ska bli kul.

Detta va lite uppdatering från mig....inga fönster har dykt upp än men vi väntar....vågar jag nämna att de kommer med schenker...?

Inga kommentarer: