tisdag 19 februari 2013

Köks-jobb-hörnan


Lilla hörnan vid spisen används flitigt. Oftast läggs allt som man har på sig när man kommer hem och innanför dörren där. Till husvisningen va allt för en gångs skull bort-plockat
  Fina rosarutiga kokboken uppställt på bokstället. Lite fin olivolja och balsamvinäger. Bästaste pepparkvarnen från Peugot allt placerat för att man skall bli inspirerad att laga mat.
Jag är en av dem som vill ha städat och fint när jag ska börja laga mat. Mise an place eller hur det nu stavas. Nåt man lärde sig i restaurangskolan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är likadan. Måste ha rent och snyggt på bänkarna i köket innan jag ens kan tänka tanken att börja fixa med maten. Måste även hålla snyggt medans jag lagar mat el bakat. Diskar upp direkt efter att jag använt en kniv el bunke och torkar av bänken flera gånger. :-)
Kram

Unknown sa...

Hej!
Hur har det gått på era visningar? Hoppas att det går bra, måste vara sorligt att sälja ändå när ni gjort så mycket på huset. Ha det bäst nu!
Kramiz