torsdag 6 juni 2013

Lövgrens utemiljö i Dalarna- plantera i bostadsområdet

 Detta är vad jag fick med mig hem, en rätt bra blandning av smått och gott att plantera.
De hade så mycket fint, och det va lite svårt att bestämma vad som skulle med hem.



Va tvungen att fota lite inne också, de hade så mycket fina utekrukor och amplar.

Dessa valde jag, mycket för att de är ultralätta och kommer inte gå sönder i första taget.
De är gjorda i ett sorts plastmaterial som inte är frigolit, men ser nästan ut som det.

Tjejen som springer iväg till höger i bild var väldigt hjälpsam och duktig. Hon hjälpte mig med allt. Sånt gillas, service är viktigt i denna bransch.

Nu har jag planterat, men jag har inte hunnit fota det än och det har inte hunnit växt så mycket, då det har varit lite kyligare denna vecka. "Bara" runt 10-15 grader istället för mellan 20-25 grader.


Idag är jag ledig från jobb, och sitter och funderar på vad jag ska hitta på med barnen. Mats jobbar och vädret är inte så pålitligt.

Nu på förmiddagen har jag hunnit: tagit fram köttfärs till ikväll, då blir det tacos. Har hunnit baka 2 satser hallon/blåbärsgrottor, som blev jättegoda. Fört över massa foton från kameran och nu är jag värd lite kaffe innan jag bestämmer mig för vad vi ska hitta på. Vet att det är nationaldags-firande på Olnispa idag, men det va lite senare på eftermiddagen.

Nu måste jag passa på att ta foto på en rolig sak på fjället...visar er det senare!

Ha en trevlig nationaldag där ute!

Inga kommentarer: