fredag 7 juni 2013

Nittsjö keramik








Vet inte om jag nämnt att jag har varit iväg på personalresa?

Så va det iallafall, måndag och tisdag denna vecka var vi iväg ett glatt gäng på 11 personer.
Jag och kollegan Sanna hade ordnat med allt, och rese schemat hade gluggar för fria aktiviteter och luckorna fylldes med massa kul.

Vi hann tex in på fina Nittsjö keramik i Rättvik.
Bilderna får tala lite för sig själv,men jag måste bara påminna er om att titta liite extra på deras underbara ljusstakar. På bilderna ser ni dem i vitt och turkost. Det va väldigt nära att jag köpte ett par, men jag höll hårt i plånboken. De är inte billiga, men med sånt fint handgjort hantverk så får det kosta. Blomkrukorna är inte helt fula de heller, vill ha!! Dock kostar de stora 900kr styck. 
Får åka dit igen i sommar med familjen, och kanske då får några ljusstakar bli familjemedlemmar :)
Måste bara bestämma mig för vilken färg jag vill ha. Lutar mest åt vitt, eftersom jag inte har några vita ljusstakar.

Nu när jag läst alla bloggar som jag brukar har jag märkt att alla hade högsommar igår. Inget vi märkte av här. Runt 15 grader och blåst. Idag ser det bättre ut, och det är ju skönt då vi ska bege oss till Venjan för familjemys och firande av Mats som fyller år imorgon.
Grilla och hyra badhuset med familjen. ( ja man kan hyra hela badhuset för 250kr för en kväll= galet).

Imorgon blir det en sväng på Malungsmarknad, måste hitta lite fler tyllar till min samling.

Trevlig fredag goa bloggisar!

Lämna gärna liite avtryck, vore kul med kommentarer så man vet att nån där ute läser mitt svammel.



1 kommentar:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vi brukar också besöka Nittsjö någon gång varje år. Vi köper deras populära tomtar i julklapp till mormor och farmor.

Kram Teres