lördag 27 juli 2013

Bildkavalkad från Kolmården, del 1.




de hade en maffig filmduk



Här visas det historien om jorden på filmduken


delfinen dansar med skötaren

lek med boll


Skötaren visar hur en delfinmamma diar i ...

...vattnet.

delfinerna hoppar upp och "sparkar" till "bollar" i luften

2 delfiner i synkade hopp tillsammans

landning

skötaren skjuts upp i luften

det roligaste va i början när delfinerna kom in och stänkte ned de som satt längst ned...hihi

delfinerna tackar för sig...

Alfons var helt lysrisk över "definena"

Säger bara...vilken show Life på Kolmården är.
Vilka duktiga delfiner och delfintränare. Jag älskar verkligen detta djur. 
De verkar så smarta och glada, om jag skulle vara ett djur skulle jag vara delfin :)

Jag låter fotona tala för sig själv, däremot måste jag tillägga att showen var så bra pga musiken och bildspelet som var till. Låtvalen och "storyn" bakom det hela var så genomtänkt. Jag hoppas verkligen att människan börjar tänka lite på vår planet och vad vi gör med den.

Har fler foton, men får visa resten i ett annat inlägg.Nu ska vi bege oss till badstranden,..ska bli oliiidligt varmt här idag.

ps...har läst att i Atlanten utanför Gambia kan  man få se delfiner. Gissa vad vi skall göra på vår vintersemester??!! ds.





1 kommentar:

Anonym sa...

Ni måste komma hit,!!! Vi har ju Marineland i Antibes. Kolla de på internet. De är kanon bra,vi åker dit ofta! De bästa är på våren då de inte är för varmt! Vi saknar er såååå! Njut av sommaren,de ser ut att vara en bra sommar i Sverige. Vi har de sååå varmt ,vi är inne på dagen, ute på kvällen! Varit 36 i flera dagar nu! Börjar bli jobbigt varmt, nu blir de bad i poolen,kram från faster,puss till Alfons o My