tisdag 30 juli 2013

Morot cupcakes





bakformar Lagerhaus

Denna vecka ska jag bjuda jobbarkompisarna på hembakta morotsmuffins eller cupcakes eller vad man vill kalla dem.
Receptet är från Leila bakar, och det va rätt lätt att slå ihop en smet. Imorgon bitti blir det att garnera dem på jobbet, så de är färska och goda till veckomötet. Tycker muffins blir så tråkiga när de äts kalla från kylskåpet.

Sista tiden har jag varit sugen på att baka hela tiden. Kan ha att göra med att jag köpt lite nya baktillbehör, som jag ska visa er snart. Lite nyinköpta saker från Gekås och Tradera. Det tråkiga är att jag inte vill äta dem själv, eftersom de inte är lchf. En liten kan jag smaka, men det är allt.

Att baka lchf blir så tråkigt, mandelmjöl och stevia...blir lite enformigt i längden.

Jaja....nu blir det "Allsång på Skansen" och sen bingen. Men först lite fotografering i hemmet och lite annat smått och gott.


Trevlig kväll bloggisar!

Lämna gärna ett liiiitet fotspår i form av en kommentar så blir jag så glad! :)

1 kommentar:

Martina sa...

Jag skulle gärna vara kollega med dig syster :)
Men då hade jag blivit ännu tjockare.
Superfina muffins.

Kram