fredag 31 januari 2014

Ny köksmatgrupp

bild lånad från Mios hemsida

Nu börjar det hända grejer med flytten. Vi har fått veta att vi får välja nya mattor till hela boendet, förutom badrummen ( där är de rätt så nya och fräscha). Vi kommer välja samma som den vi har nu, eftersom vi tycker om den. Eftersom vi flyttar till en större hyreslägenhet ( ett av våra smarta val vi gjort, så skönt) så får man bara välja mattor. Vilket vi upptäckt är så bra. De är så ljuddämpande och lätta att hålla rena.

Idag va jag till nya boendet, jag säger boende eftersom det är en lägenhet men den är på 2 plan. Det är mer som ett radhus. Vi kommer ha både framsida, baksida och carport intill huset. Så bra!
Fotade lite med mobilkameran, med blixt och i nästan totalmörker. Här nedan kommer lite foton.
Har så mycket inredningsideér i huvudet just nu.
Hjälp gärna till och kom med era ideer!
Oftast snöar man in sig på samma som man jämt haft. Nu vill jag ha in nytt och annorlunda saker.
Fast såklart vill jag ha sånt jag gillar och som ska passa in i vårt hem med barn. 


My´s rum, med utsikt över fjället.


Vårt sovrum, också det med utsikt över fjället.


Ett av de fyra hörnen av vardagsrummet. Här kommer en del av soffan stå. 
Ja en del, ni läste rätt. Vår gigantiska soffa kommer inte få plats i en del. Vi kommer få köpa till två armstöd och bygga om den till två. Kommer bli spännande å se hur det går.


Andra hörnet av vardagsrummet, med ingång till köket. Ett kök utan spis för tillfället. Vi kommer få ny.
Här ska ett stort matbord stå, där vi får plats med stora och mysiga middagar med vänner och familj. Längtar att få inreda denna del av rummet!!
 Har hittat ett tyg på Stoff & Stil som ser ut som plankor, som jag funderar ha som en fondvägg. Så lätt att byta ut tyg efter smak och årstid.
Alla tapeter i boendet är ljusa och vita, dock inte de modernaste, men de duger så länge.

Idag är det fredag och jag ska iväg på "Egen tid" och ansiktsbehandling, sen blir det filmkväll och"Hunger games" med stora älsklingen!

Trevlig helg!


Inga kommentarer: