fredag 14 februari 2014

Utsikten från baksidan


Här nedan har jag försökt rita en linje där fjällvägen går upp mot Sälenfjället. En rätt så lång och brant backe, som är tät trafikerad vintertid och då speciellt på söndagar. Om det blir stopp på denna väg blir det smått kaos, eftersom det är den enda vägen upp till fjället. Iaf enda vägen som turisterna vet om :)
Där det gula strecket börjar har vi rondellen med den gröna dalahästen= Sälenhästen.
Där många turister glömmer bort att svänga åt vänster för att komma upp på fjället.
Jag har hjälp ett antal när de stoppat mig efter byn eller när vi bodde i Röen ( 2km norr om byn)och frågat vart Lindvallen ligger. Sånt är så kul. 
Ibland undrar man vad folk tänker på när de kör bil. 


Vi kan inte klaga på utsikten direkt, just fotograferingsdagen va det mulet och snöade så sikten är inte så bra. 
Får ta och visa er en solig och fin dag vid ett senare tillfälle.



Hoppas ni tycker om rundvandringen i vårt nya boende?!

Ikväll blir det alla-hjärtansdagsmys med familjen. Såg i affären igår att GB´s glassnyheter har kommit hit till Sälen. De måste ju provas.
Det fanns en som jag känner mig både nyfiken och skeptisk till, nämligen Magnum Silver med champagnesås. Jag vet att det inte är farligt med silver, men ändå. Sen va det en ny Calippo, med bubbelgum smak. Den lär ju bli en favvo bland barn i sommar. Pandalakritsglass, en laktosfri strut och några andra nyheter fanns där med. Får se vilka jag köper ikväll. 
Jag älskar nyheter i mataffärer!




Inga kommentarer: