onsdag 18 juni 2014

Det här med ny telefon?!

Samsung Mega
Samsung Note 3

Samsung Galaxy S5 med Fit Gear


Jag behöver verkligen en ny privat telefon. Min gamla stänger av sig själv hela tiden och går inte att göra så mycket kul på. Jag är en motståndare till Iphone och vill absolut inte ha en. 
Dessa tre Samsung telefoner är jag lite nyfiken på.
Nu är det ju så att vi bor där det inte finns en enda mobil/ elektronikbutik nära. Jag behöver åka till Mora för att känna och klämma på dessa.
Behöver därför era tips och synpunkter, om ni har några?!

Önskemål/krav på vad den ska kunna:
  • Vill kunna blogga, "instagramma" och surfa lätt och tydligt
  • Sköta bankärenden m.m smidigt
  • Skicka SMS, MMS, och mail lätt
  • Fota och filma
  • Ska gå att ladda hem det mesta inom appar spel m.m
  • bra batteritid ( om några telefoner har det nuförtiden?)

Alla tre är i samma prisklass och jag förlänger bara mitt gamla abonnemang.

 Skulle vara kul och bra att ha en ny telefon till semestern.

Det går inte bra för mig i att bli veckans blogg på Besökstoppen, så gå gärna in och rösta från alla datorer ni kan hitta. En gång varje dag.
SNÄLLA!


Just nu ligger jag på tredje plats, med 50 röster till att komma om ettan. Känns rätt kört, men jag håller hoppet uppe.

Jag kanske ska sluta blogga, har nog inte så många följare verkar det som.. *snyft*

Nu lunch!


1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Läs recensioner och liknade om deras batteri. Min sambo har en Samsung s4 och batteriet "dog" snabbt. 6 månaders garanti på batteriet bara så han fick köpa nytt för 300 kr. Och ändå är han ingen storanvändare av mobilen. Dotterns Samsung likadant. Tydligen är det deras svaghet, batteriet alltså. Bra mobiler i övrigt men batteriernas livslängd har fått kritik. Vet inte hur det är med de du visar.

Kram