söndag 22 juni 2014

Midsommartårtan




Jag är lite av en människa som tycker om att prova nya saker, och gör inte samma recept om och om igen, utan skall alltid ändra eller prova nåt annat. Så blev det även i år och midsommartårtan.  Eftersom jag köpte lakritspulver för över ett halvår sedan, och inte hunnit använda det än. Blev jag superglad när jag såg ett recept med det i nyaste numret av Ica´s Buffë.


Dock är det inget recept jag rekommenderar.  Botten fastnade rejält i formen och citronmoussen va alldeles för lös, så kakan föll ihop...typ. Ni ser detta på sista foton, att jordgubbarna håller på att åka av kakan.
Sen smakade den inte lakrits alls, men det kanske beror på pulversort?

Annars innehöll midsommar allt det vanliga. Sill och nubbe och grillat mm mm. Vi har grillat i dagarna tre och trotsat det kalla vädret. Idag blev det den ekologiska oxfilén från fjällkon, hur god som helst!
Här har det haglat, spöregnat och varit soligt om vartannat alla dagar denna midsommar. Varit runt 10 grader och blåsigt kalla nordanvindar. Det va dubbelt så varmt på påsk..helt sjukt.

Jag klagar inte, ser hellre fram emot en varm semester v 29-32.

Nu är det jobb i tre hela veckor, sen bär det av mot Stockholm och vidare med nya Viking Line Grace mot Finland och besöka släkten i Lovisa. Ser jättemycket fram emot detta, då de ännu inte har träffat My.

Nu vill min stora kille titta på Lego movie på datorn.

Tinegling!

Inga kommentarer: