lördag 14 juni 2014

Sälens fjällbryggeri - Pale Ale




Gissa vem som nästan tog ett glädjeskutt inne på bolaget i Sälen för en vecka sedan?!
Moi!

Hela vintern har jag gått och muttrat för att jag inte kunnat åka upp och ta en öl på Gustav bar & grill.
Om jag hade tvingat mig själv kanske jag hade kommit upp till Lindvallen, men hur kul är det att gå på puben själv?! Jag hade självklart fått Mats med mig, men vem hade då tagit hand om barnen? 
Förstår verkligen inte vart vintersäsongerna tar vägen jämt!

Nu har de äntligen fått börja sälja dessa supergoda öl på Systembolaget här i Sälen, och här hemma jublar vi.
De är lät värda sitt pris och på Mats födelsedag hade vi smaktest av alla tre.
Innan har vi bara druckit den "vanliga" Sälen pale ale (den längst till höger på fotot), så det va väldigt spännande att testa de andra två.

Min favorit blev sommar.
Mats favorit blev det "vanliga"

Det roliga är att den tredje som heter R.I.P.A blir ju Fjällripa om man tänker till. Väldigt fyndigt och kul om man förstår skämtet.

Så har ni vägarna förbi Sälen i sommar måste ni hitta in till bolaget och fynda dessa öl. För fynd är det verkligen, då de inte har fått säljas på bolaget innan utan bara som fatöl på restaurangen Gustav Bar & Grill uppe i Lindvallen.

Ps. de passade ypperligt till grillat om jag får säga mitt. ds

Glöm inte att rösta på min blogg idag igen. Man kan rösta en gång varje dag i en vecka på Besökstoppen
Min blogg heter : En blogg om fjälltoppar och inredning

Inga kommentarer: